hoe overleef ik...

In de bovenbouw worden de boeken uit de 'hoe overleef ik' serie erg graag gelezen. Ook is het erg leuk om met de kinderen zelf een 'hoe overleef ik' boek te maken van de groep waar ze in zitten. Twee keer per jaar geef ik de kinderen de opdracht een 'opstel' te schrijven van een gebeurtenis die typerend is voor de groep waar ze in zitten. De gebeurtenissen worden wel verdeeld zodat niet alle verhalen over hetzelfde onderwerp gaan. Vaak worden de verhalen uitgeptypt en maken we er een document van dat de kinderen mee naar huis krijgen aan het einde van het jaar en maak ik er gebruik van tijdens het moment vlak voor de zomervakantie als de nieuwe leerlingen komen 'wennen'.
Helaas heb ik niet de beschikking over voldoende computers voor alle leerlingen. Daarom wordt het opstel altijd eerst met de hand geschreven. Onderstaand document is daar goed voor te gebruiken.

hoe overleef ik...